سـ‌ع‌ـید نوشت

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

«سـ‌ع‌ـید نوشت»

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

مدتی گفتار بی کردار کردی مرحمت؛
روزگاری هم به من کردار بی گفتار ده
صائب تبریزی

ســ‌ع‌ـــید's book recommendations, liked quotes, book clubs, book trivia, book lists (read shelf)
کارهای خوب!
پیام های کوتاه

◾️ اخرین مطالب...

یک اتفاق ساده و عادی مثل فاجعه‌ی جنسی!

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ب.ظ

مدتی بود که به خاطر حرکتی خودجوش در زمینه‌ی ازدواج و به دلیل نیاز به دانشی که (در سال‌های قبل) برای ارتباط دینی و تربیتی با نوجوانان داشتم؛ به مطالعه در مسائل و مشکلات جنسی پرداختم. در دانشگاه نیز به واسطه‌ی بهره‌مندی از استادی دلسوز و آگاه که دروس را به شکل پژوهش محور ارائه می‌کرد، موضوع تحقیق و کنفرانس من در همین زمینه انتخاب شد.

لب مطلب اینکه فجایعی مثل: «افزایش ضریب خطر بارداری و سالخوردگی و کاهش جمعیت»، «آسیب‌های تربیتی و فاصله سنی با فرزند»، «از بین رفتن نقش‌های فامیلی مثل خاله و عمو و...»، «سخت‌گزینی به دلیل افزایش سن و پایان سن بلوغ عاطفی»، «آسیب‌های ناشی از فردگرایی»، «عدم روحیه مسئولیت‌پذیری و خانواده‌گریزی»، و... به دلیل تأخیر در ازدواج جوانان بروز کرده است! این مسائل جای خود؛ از طرفی بدانیم که میانگین بلوغ جنسی در کودکان به 11 سال و میانگین سن ازدواج هم به 30 سال رسیده است!

حالا کمی فکر کنیم! به اینکه قوه‌ی جنسی که خداوند در انسان نهاده؛ غیرقابل سرکوب است و فقط باید آن‌را از طریق صحیح هدایت کرد.

پس باید پرسید که چه سرنوشتی در انتظار جامعه‌ی ماست!؟ نوجوانان و جوانانی که در حد فاصل سن بلوغ تا ازدواج، در اوج فشار و شهوت جنسی، به مسائلی که مقدمه و آمادگی پذیرش آن‌را ندارند٬ دست پیدا می‌کنند؛ آن‌هم پیش از موعد و بدون آگاهی، آن‌هم با دسترسی‌های باز به اسم آزادی ...

نتیجه‌ی این رشته از دلایل را در احادیث معصومین(ع) می‌توان یافت! پرواضح است که اخلاق، روزی مادی و برکات معنوی و دین داری و... در جامعه کمرنگ می‌شود! چه آنکه متخصص فقه و حدیث و مجتهدی چون رهبر انقلاب (زمانی که دانشجویی، مسئولین را در زمینه ازدواج مورد مطالبه قرار می‌دهد) نه به وزیر رفاه، نه به وزیر اقتصاد و نه به وزیر جوانان؛ بلکه به وزیر بهداشت اشاره می‌کند و در این زمینه توصیه می‌کند که؛ «هر چه بتوانیم در جامعه مسأله‌ی مشکل جنسی جوانان را حل کنیم؛ به نفع دنیا و آخرت ماست...»

سالروز ازدواج فرخنده دردانه خلقت (س) با امیرالمؤمنین علی (ع) مبارکا باشد.

  • سـ‌ع‌ـید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بایگانی