سـ‌ع‌ـید نوشت

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

«سـ‌ع‌ـید نوشت»

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

مدتی گفتار بی کردار کردی مرحمت؛
روزگاری هم به من کردار بی گفتار ده
صائب تبریزی

ســ‌ع‌ـــید's book recommendations, liked quotes, book clubs, book trivia, book lists (read shelf)
کارهای خوب!
پیام های کوتاه

◾️ اخرین مطالب...

این روز عید نیست!

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

تفکر و ذهنیت انسان‌هاست که باعث می‌شود مسأله‌ای برایشان مهم باشد یا نه! هرچند «جمعی» که افراد برای خود انتخاب می‌کنند و بواسطه‌ی آن محیط فرهنگی خود را شکل می‌دهند هم بر تصمیماتشان اثرگذار است؛ محیطی که می‌تواند افراد را تصحیح کند و یا بالعکس؛ به بیماری روشنفکرنمایی دچارشان کند!

قاعده‌ی بالا بر مسؤلین کشور هم صدق می‌کند! یکی از مصادیقش هم این است که در روزی که پیامبر فرمود تنها آن‌را به من تبریک بگویید، در روزی که امام صادق فرمود بخشش‌های خدا غیرقابل شمارش است، در روزی که امامرضا فرمود مردم بیشتر از شب قدر عفو می‌شوند و در روزی که به تهیت و ابراز شادی، بسیار توصیه شده؛ نه خانواده ها و نه مسؤلین صدا و سیما و نه مسؤلین دولتی و‌ نه شهری، روح شادی و نشاط را در جامعه ندمیدند!

غدیر از نوروز قطعاً کمتر نیست و حتماً بالاتر و باارزش‌تر است! وقتی کودک و نوجوان ما فضای نشاطِ عید را در قالب «پوشیدن لباس نو، عیدی دادن و عیدی گرفتن و دیدوبازدید» درک نکند؛ باید منتظر دین‌زدایی بود و فاتحه‌ی آموزه‌های دینی که شامل امر و نهی‌های لفظی می‌شود را خواند!

  • سـ‌ع‌ـید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بایگانی