سـ‌ع‌ـید نوشت

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

«سـ‌ع‌ـید نوشت»

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

مدتی گفتار بی کردار کردی مرحمت؛
روزگاری هم به من کردار بی گفتار ده
صائب تبریزی

ســ‌ع‌ـــید's book recommendations, liked quotes, book clubs, book trivia, book lists (read shelf)
کارهای خوب!
پیام های کوتاه

◾️ اخرین مطالب...

شقاوت و سعادت هاران را در فهرست مقدس ببینید!

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۰۳ ب.ظ

فیلم فهرست مقدس انیمیشنی است که شما را تا انتها با خود می‌کشاند؛ چرا که داستان دارد و بیش از بحث فنی، شما را جذب داستان خود می‌کند. معمولاً اینطور است که بیننده ایرانی نسبت به انیمیشن‌های ایرانی یک نگاه انتقادی و عیب‌جویانه دارد اما داستان کشش خوبی دارد.




گاهی البته دیالوگ ها ضعیف می‌شود و یا سیر داستان با تغییر ناگهانی سکانس، دچار سکته می‌شود، اما قطعاً خط داستان شما را همراه خود نگه می‌دارد.

شاید نقطه‌ی قوت کار، شخصیت‌هایی بودند که به واسطه‌ی دوبله ی عالی، برای شما ساخته می‌شدند و می‌توانستید با آن‌ها همراهی کنید. طراحی صحنه و کیفیت عالی کار و چهره پردازی و شخصیت سازیِ قویِ انیمیشن خیره کننده بود.

مشکلی که من و احتمالاً خیلی‌ها داشتند این بود که چرا کاراکترها تنه‌ی انسان و سر حیوان داشتند که پس دیدن فیلم با جستجویی متوجه شدم؛ دلیل این کار (یعنی الگوبرداری از خو و صفت حیوانات در چهره پردازی) این بود که بیننده فارغ از هر دین و زبان و فرهنگ به راحتی بتواند میان شخصیت‌ها تمایز قائل شده و شخصیت‌های خوب و بد را از هم جدا کند که الحق والانصاف همین شد.




از نظر فنی (از دید مخاطب انیمیشن بین) انصافاً جزئیات عالی بود. حرکات و کاراکترها عالی بود. اما در نگاهی عادلانه، به واقعیت و طبیعتی که انیمیشن‌های هالیوود دارند نرسیده بود. اما قطعاً فراتر از انتظارات بود. (مثلاً صحنه‌های اسب‌سواری در نیامده بود).

فضای فیلم تاریک و خیلی مرموزانه بود و می‌شد صحنه‌های عاشقانه و یا صحنه‌هایی که جنبه الهی دارد، نورانی‌تر و شاداب‌تر باشد.




این فیلم برای نوجوانان و جوانان مناسب‌تر از کودکان است! چرا که پر از هیجان و ترس و کشمکش‌های جنگ و جدالی و تلخ بود. (ناگریز از داستان بود البته).




در کل لذت‌بخش بود و چیزهای زیادی یاد گرفتیم! پس از پایان فیلم از جا بلند نشوید چرا که پشت صحنه ی جذاب و کوتاهش را نباید از دست داد! درباره‌ی داستان هم چیزی نمی‌گویم چراکه هنوز روی پرده است و برید ببینید و لذت ببرید! سینمای بهتر؛ صدا و تصویر باکیفیت‌تر (که لازمه‌ی دیدن این اثر است!)

روح فرج اله سلحشور شاد و دست محمد امین همدانی درد نکند و ان شالله کمکش کنند با مفاهیم دینی، آرمانی و تاریخی باز هم از این کارهای خوب انجام دهد!

بهترین انیمیشن جشنواره فجر 94
بهترین انیمیشن جشنواره مادرید 2016
بهترین انیمیشن جشنواره مقاومت 95
بهترین انیمیشن هالیوود موویینگ پیکچرز 2016

  • سـ‌ع‌ـید

نظرات (۱)

  • قاسم صفایی نژاد
  • ممنون از معرفی. ان شالله می‌بینم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    بایگانی