سـ‌ع‌ـید نوشت

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

«سـ‌ع‌ـید نوشت»

بلاگ و روزنوشت‌های فرهنگی و شخصی سعید ابوالحسنی‌نژاد؛

مدتی گفتار بی کردار کردی مرحمت؛
روزگاری هم به من کردار بی گفتار ده
صائب تبریزی

ســ‌ع‌ـــید's book recommendations, liked quotes, book clubs, book trivia, book lists (read shelf)
کارهای خوب!
پیام های کوتاه

◾️ اخرین مطالب...

خواننده‌ها و مدل‌هایی با فطرت‌های پاک!

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ
چند وقت پیش با دوستان صحبتی می‌کردیم؛ نزدیک به این مضمون که آیا خوب بودن و دنبال چیزهای خوب بودن، فقط با مسلمانی تعریف می‌شود یا نه؟ مثلاً در زمان ظهور و حضور امام معصوم(ع) امکان دارد فردی غیر مسلمان به خاطر آزادی‌خواهی و عدالت و مهربانی و... (سوای دین) به پیروان حضرت بپیوندد...!؟

روزهای گذشته با خواندن خبری؛ باز این حرف‌ها در ذهنم جوشید! تعدادی از هنرمندان صاحب‌نام جهان، نامه‌ی شدیدالحنی به ترامپ نوشتند؛ نامه‌ای علیه اسرائیل و در حمایت از قدس و فلسطین! اولین کاری که کردم سراغ اسامی این هنرمندان رفتم. جستجوی ساده‌ای کردم و آدم‌هایی را شناختم که مسلمان نبودند! افرادی که مدل، بازیگر، آهنگساز، گیتاریست، نویسنده، کارگردان، خواننده و... بودند!

وقتی هنرمند ایرانی جایگاه «نخبگی» و «خواص بودن» خود را درک نکند؛ صرفاً به «سلبریتی بودن» اکتفا می‌کند و در تشویق‌های هیجانی غرق می‌شود و از هنر بی‌هنری خود لذت می‌برد! و نهایت کارکردش بعد از مشغولیت به «سرگرمی»، در هرج مرج‌های فکری، اجتماعی و بازی‌های سیاسی تعریف می‌شود!

خلاصه که با هر نیت و با هر دین و آئینی هم که باشند؛ کار این هنرمندان صاحب‌نام جهان؛ ارزش دارد! چرا که فطرت‌های پاک، در تمام دنیا وجود دارند. فطرت‌هایی که (اگر سرکوب نشوند) حق‌جو هستند نه سودجو! آزادی‌طلب هستند؛ نه منفعت‌طلب!

  • سـ‌ع‌ـید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بایگانی